1. Kundeinformation

    Hvad er fordelen ved at oprette et login?

    Der er mange fordele ved at oprette et login, blandt andet;

    • Du får overblik over din virksomheds servicekontrakter
    • Du kan se status på igangværende reparationer
    • Du kan oprette flere kontaktpersoner, så du ikke behøver at registrere dem hver gang

    Hvordan ser jeg statusopdateringer på mine fejlmeldinger?

    • Log ind på siden via linket øverst til højre
    • Klik på firmanavn, hvorefter menuen åbnes
    • Klik på "Mine fejlmeldinger"

    Herefter fremkommer en liste over alle dine fejlmeldinger

    Hvordan ændrer jeg mit kodeord?

    • Log ind på webportalen
    • Gå ind under "Min side"
    • Her kan du ændre din kode under "Adgangskode"

    Jeg har glemt mit password, hvordan får jeg et nyt?

    Du kan anmode om et nyt password via fejlmeldingsportalen:

    • Klik på log ind øverst til højre
    • Klik på "Glemt kodeord"
    • Indtast din e-mail adresse 
    • Vælg "Genskab kodeord"
    • Du vil nu modtage en mail med et nyt password

    Kan jeg tilgå fejlmeldingens siden via en virtuel desktop?

    Hvis man tilgår fejlmeldings siden via en virtuel desktop, kan siden se forkert ud.
    På Internet Explorer løses det ved at gå til Settings -> Compatibility View Settings.

    De 2 nederste felter skal ikke være markeret.

    Kan jeg ændre kontaktperson, hvis en medarbejder stopper?

    Ja, du kan selv ændre det således;

    • Log ind på webportalen
    • Klik på "Min side"
    • Ret oplysningerne

    Kundelogin - kan jeg bruge mit Atea e-Shop login?

    Man kan desværre ikke logge ind med e-Shop login. Fejlmeldings siden har sin egen login database, og derfor skal der oprettes et nyt login.

    Man har dog mulighed for at oprette sig med den samme e-mail adresse og adgangskode som man har på e-shoppen. 

  2. Produkter

    HP Batterifejl - fejl kode 601

    En BIOS opdatering er ofte en løsning til denne fejlkode.
    Hvis det ikke løser problemet, er du meget velkommen til at fejlmelde enheden som normalt.

    Hvilke produkter kan jeg fejlmelde?

    • Apple
    • Cisco
    • Dell
    • Fujitsu
    • HP
    • HTC
    • Huawei
    • IBM
    • Lenovo
    • Lexmark
    • Microsoft
    • Ricoh
    • Samsung
    • Sony
    • Xerox

    Se den komplette liste her 

    Hvor mange cifre er et serienummer på?

    • HP
      • HPs serienumre er altid på 10 anslag

      • Eneste undtagelse ScanJet produkter, hvis serienummer er på 14 anslag

    • Lexmark
      • Lexmarks serienumre kan variere fra 7 til 14 anslag
    • Lenovo
      • Lenovos serienumre kan variere fra 7 til 8 anslag

    Hvordan finder jeg IMEI nummeret på min iPhone/iPad?

    Du kan finde IMEI nummeret på din iPhone/iPad via dette link
    IMEI nummeret er på 15 tal

    Hvordan får jeg min Lenovo Recovery Key?

    Hvis din Lenovo maskine er udenfor garanti, kan recovery key skaffes på to måder:

    • Via dette link
    • Via Lenovo support på telefon: 7010 5150

    Hvordan ser jeg om der fortsat er garanti på mit produkt?

    Vælg producent nedenfor, for at tjekke din garanti på producentens hjemmeside:

    Hvordan slår jeg FMI (Find my iPhone/iPad) fra?

    Find my iPhone/iPad kan enten deaktiveres direkte på iPhone/iPad, eller via din computer

    På din computer:

    1. Gå ind på iCloud
    2. Log ind med dit Apple ID
    3. Klik på "Find min iPhone"
    4. Klik på "Alle enheder" og vælg den enhed, hvorpå du ønsker at deaktivere "Find min iPhone/iPad"
    5. Tryk på "Fjern fra Find min iPhone", hvis ikke denne mulighed ses, klik da på "Slet iPhone" i stedet og vælg "Slet", skriv dit Apple ID password og vælg "Næste"

    På din iPhone/iPad:

    1. Gå ind i indstillinger
    2. Vælg "iCloud"
    3. Tryk på "Find min iPhone", og sæt status til "Fra", så skulle FMI gerne blive deaktiveret
      OBS: enheden skal være tilsluttet netværk

    Hvordan tilgår jeg diagnostik på min HP computer?

    • Under opstart af pc'en, tryk på F2
    • Følg vejledning på dette link

    Hvordan tilgår jeg diagnostik på min Lenovo computer?

    • Under opstart af pc'en, tryk på F10 
    • Følg vejledning på dette link

    Hvorfor skal FMI altid være slået fra, inden jeg indleverer min iPhone/iPad?

    Vores værksted har ikke mulighed for at udføre diagnostik og reparation af din enhed, såfremt FMI er aktiv

    Min Apple enhed er i Lost Mode, hvad gør jeg?

    Når en iPhone/iPad er i "Lost mode", kan hverken Atea's teknikkere eller Apple låse den op. Vi kan heller ikke fjerne Apple ID'et fra enheden.
    Man bliver nødt til at finde den person, som har sit Apple ID på enheden, for at logge ind på enheden, så den er oplåst.

  3. Kontakt

    Hvad er værkstedets åbningstider?

    Åbningstider for indlevering:
    Mandag - torsdag kl. 08.00-16.00
    Fredag kl. 08.00-15.30

    Hvordan får jeg oplyst status på min værkstedssag?

    Ønsker du status på igangværende værkstedssag, kan der rettes henvendelse til Atea Status

    Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

    Du kan kontakte Atea via kontaktsiden på fejlmeldingsportalen via dette link

    Du er også velkommen til at ringe til os på telefon: 7020 3050

    Åbningstiderne er:
    Mandag - torsdag kl. 8.00 - 17.00
    Fredag kl. 8.00 - 16.30

    Skal jeg altid have et sagsnummer inden jeg indleverer mit udstyr på værkstedet?

    Ja. 

    For at oprette en fejlmeldingssag, følg venligst dette link

     

Hjemmesiden bruger cookies. Klik her for at læse mere om cookies.